Tuesday 25 October 2016

Slađana Kručičan - Svici u tegli


Izdavač - Urban Art

''Moja mašta mi je pružala puno zadovoljstva. Tada je bivalo sve lepo i dobro. U onim kratkim i pogrešnim momentima kada sam pokušavao svoje fantazije da ostvarim, nisam uspevao. Sve bih upropastio realnošću''

Shvatili ste da Dušan, glavni lik knjige, ima neke zanimljive misli.
Pa, da vas upoznam.
Dušan je pravnik, ima 47 godina, živi u Beogradu.
Pijanac, neženja,duhovit, voli knjige i kafanu. Ima najboljeg prijatelja Zorana koji je tu i za sreću i za tugu, i još mnogo ljudi oko sebe sa kojima svakog dana pije.
Ako mene pitate, Dušan je izgubljeni umetnik koji je nekom greškom završio na pravnom fakultetu, tako sam ga ja doživela.
Kada jedne večeri, nakon kratkog razgovora sa simpatičnom staricom, krene kući iz parka, dobija udarac u glavu. Srećom je starija gospođa čula da se nešto dešava i pozvala je policiju. Tako Dušan završava u bolnici i njegov život se menja.
Upoznaje svoju (zvezdu) Danicu koja je mlađa od njega, shvata da u životu možemo imati samo par pravih prijatelja (ako imamo sreće) i smanjuje alkohol.
Zbunjen novom šansom koju mu je život pružio, pažljivo i pomalo nesigurno upada u slatku provaliju zvanu ljubav.



''Prestani da se plašiš. Uzmi sve što ti život pruža. Prekratak je. Uživaj u njemu. Ako ti se opet ukaže prilika, nemoj je odgurnuti, prigrli je. Takve stvari su ono za šta živimo. Uživaj u svakom lepom trenutku. Kada se završi a završiće se, onda pati. Doći ću ja pa ćemo da se napijemo.''

Postoje knjige u kojima volim dublje filozofije, postoje knjige u kojima mi prevelika detaljisanja skakuću po svakom nervu.
Sa ovom knjigom je prvi slučaj, želela sam još – Dušanovih misli, više ranijih ljubavi, a posebno mi je nedostajalo nešto više o njegovoj mladosti. 

''Ljudi ne znaju da cene sitnice, stalno opterećeni velikim stvarima, a život čine upravo ta mala, mikroskopska zadovoljstva.''

Ovo je kratka knjiga koja se brzo i lako čita. Stil pisanja je jednostavan i preporučujem je svima koji požele da uzmu u ruke nešto drugačije, kao i svima onima koji vole ovaj čudni i uvrnuti Beograd.

''Važno je da je sad tu, da smo skupa, pa ako se nešto desi, uživaću u tome. Ako se ne desi, šta da radim? Sve je to život.''

Kraj ima obrt koji nisam očekivala, ali moram priznati da mi se dopao, no, opet mi je nedostajalo malo više detalja. 

''Počeo sam da gubim novog sebe, a taman sam se pronašao.''

Recenzija by Prodavnica snova

No comments:

Post a Comment