Sunday 19 February 2017

Liz Džensen - Deveti život Luja Draksa


Izdavač - Laguna
★ ★ ★ ★

Sve u svemu,meni nije moglo da se veruje.Izgubiš li me na minut iz vida,upadnem u nevolju. Svi su govorili kako to što imam visok koeficijent inteligencije samo još otežava sve,nikako ne olakšava.
"Kažu da mačke imaju devet života",rekla je mama,"zato što im se duša pripije uz telo i neće da ode. Da si ti, Luje,mačka,dosad bi već iskoristio osam života.Jedan za svaku godinu.Ovako više ne možemo."

Luj Draks je devetogodišnjak. Čudno dete. Izuzetno dete. Neverovatno inteligentno. Ima živu i neuobičajenu maštu i problem sa realnosti. Teško je razlikovao činjenice od izmišljotina. Poseban i ekscentričan.
I veoma sklon nezgodama. Na svoj deveti rođendan,otac,majka i Luj odlaze na izlet. Dolazi do svađe između majke i oca,Luj se sklanja od njih i pada niz liticu. Zapada u duboku komu,otac nestaje i biva optužen da je sina gurnuo sa litice a majka je sva pogubljena.
Dečak dospeva na Kliniku Horizont (ili bolnica neizlečivih kako su je zvali) kod Paskala Današea,doktora specijalizovanog za komatozno stanje. I tad kreću i doktorove nevolje. Previše se vezuje za slučaj Draks, za dečakovu majku i polako uništava sve ono za šta je radio,sve što je uvažavao,cenio,pazio, zaslužio, voleo.

"Ako želiš,možeš me zvati Paskal", rekao sam mu. "Ili doktor Današe,ako ti se tako više sviđa. Luje,u komi si. Kao da si u snu,samo dubljem. Očaravajuće mesto. Mada ne želim da tamo ostaneš zauvek. Znaš Luje,imam više teorija o stanju u kom si. Mislim da neko ostane u komi zato što ne želi da se probudi. Plaši se onoga što bi zatekao. Ili čega bi se setio. Zato nastavi da spava. Možda se probudi kad stekne hrabrost. Ipak Luje,svet je lepo mesto. Puno najčudnijih stvari."


"U kriznim trenucima svi postanu vernici,obraćaju se Bogu da s njim sklope očajnički dogovor."

Sa ovom knjigom sam napravila grešku. Film sam odgledala desetak puta (šta ću kad volim Džejmija,a i film je stvarno fenomenalan,skoro ga napamet znam) a tek sad sam pročitala knjigu. Film dosta verno prati knjigu,čak su i dijalozi od reči do reči isti. Pa mi je u retkim momentima knjiga bila pomalo dosadnjikava. Ima delova koji nisu pokazani u filmu i koji su veoma bitni za priču,tako da mi je drago da sam knjigu ipak  pročitala. 

Priču nam pričaju doktor Paskal i Luj.
Doktor Paskal mi je strašno išao na živce sa svojim nekim izjavama i ponašanjem,što se jaaaaako retko dešava da me muški lik nervira. Kriza srednjih godina, problemi u braku, sav u haosu sa sobom, upušta se u vezu sa Natali Draks, Lujevom majkom. Ono što mi se svidelo je kako je autorka detaljno razradila Paskalov lik,imamo uvid u sve njegove misli,dvojbe,osećanja... 

"U tom trenu,dok sam je držao uz vlastito zbunjeno srce i osećao odgovor u kucanju njenog,postao sam savim svestan tanke linije koja razdvaja lekarsko saučešće i neprofesionalno ponašanje. Znao sam i to da sam prvi put u karijeri prešao tu liniju. Samo tad nisam znao da povratka nema."

Natali Draks, Lujeva majka, mi se od starta nije svidela. Pošto sam prvo gledala film,pa čitala knjigu, mogu reči da mi je i tamo i vamo bila jeziva i odbojna od početka. Protivrečna,i sva u fazonu  "divite mi se muškarci","sažaljevajte me muškarci". Naravno da je blentavi Paskal pao na to,i pored upozorenja koje je dobio od kolege. Natali ne možete do kraja da provalite kakva je stvarno, bar ja nisam mogla.

Luj Draks...fenomenalan klinac i u knjizi i u filmu.On nam priča priču dok je u komi,i to knjizi daje pa moglo bi se reći fantastičnu notu. Bistar i visoko inteligentan, spreman na sve kako bi udovoljio majci. Naivan kao i svako dete,ima mnogo čudan pogled na svet,ogromnu maštu, čudne stavove i priče za koje na prvi mah pomislimo da su izmišljene,...da li su? 

Znam da sve ovo izgleda zbrkano,jer ovo nije žanr koji čitam i ne snalazim se u njemu,al volim kombinacije knjiga/film i naravno da sam morala pročitati + Dornan je krivac što sam zrkana 😂
I knjiga i film su mi odlični,film za nijansu bolji,šta da radim,Dornan je prevagnuo 😍😂
Mislila sam da je ovo neka jednostavna priča,no ova knjiga je sve sem jednostavna.Odličan psihološki triler,porodična drama,ispunjena crnim humorom i elementima fantastike. Do kraja neizvesna,sa šokantnim preokretom. Ukoliko niste gledali film niti čitali knjigu,moj savet vam je da prvo pročitate knjigu 😌
I smatram da su i knjiga i film nedovoljno reklamirani na našim prostorima,svakako dajte šansu i jednom i drugom 😉
Film možete pogledati na THE 9TH LIFE OF LOUIS DRAX 

Recenzija by Crni biser

No comments:

Post a Comment